Retourneren
Retourneren van je bestelling
Het kan gebeuren dat een product niet helemaal aan je verwachtingen voldoet of dat je misschien de verkeerde lengtemaat hebt besteld. Wanneer je besluit je bestelling retour te zenden, dan kan dat via de retourservice van Belton Company. Meld hiervoor je retourpakket aan via het retourformulier en vul daar de gevraagde gegevens in. We gebruiken deze informatie onder andere om onze service en producten te verbeteren. Je bent echter niet verplicht alle vragen te beantwoorden.
Na het aanmelden van je retour op de website, volg je de volgende stappen:
![]() | Zorg dat de artikelen die je wilt retourneren goed verpakt zijn. |
![]() | Plaats de artikelen die je wil retourneren in de originele verzenddoos waarin ook de cadeaudoos van je besteld artikel was verpakt. Geef in het onderdeel AANMELDING RETOUR ZENDING van de website het aantal artikelen volgens de omschrijving op de pakbon en eventueel de retourreden per artikel in. |
![]() | Voeg als laatste de pakbon toe die bij de toezending van de bestelling door ons in een enveloppe in de verzenddoos was meegestuurd. Plak de kleefsticker met het verzendadres Antwoordnummer 53000, 5307 ZS, Brakel op de doos, over de sticker met het adres dat oorspronkelijk op de doos was geplakt, zodat het oude adres niet meer zichtbaar is. |
![]() | Breng je pakket naar een PostNL afleverpunt. Bewaar het ontvangstbewijs dat je daar krijgt. De kosten voor retournering zijn voor ons, dus je hoeft bij PostNL niets te betalen. |
Wanneer je je bestelling per PostNL retourneert, dan is dit voor rekening van Belton Company. We zijn echter niet verantwoordelijk voor producten die ten onrechte naar ons worden teruggestuurd.
Wil je gelijk een nieuw product met een andere kleur, print of maat bestellen? Dat kan hier!
RETOURZENDINGEN DIE NIET ZIJN AANGEMELD KUNNEN WIJ HELAAS NIET IN BEHANDELING NEMEN
Let op! We accepteren alleen onbeschadigde artikelen die in originele staat en verpakking verkeren, bovendien met aangehecht label. Wij sturen je een retourbevestiging per e-mail, zodra we je retourzending hebben ontvangen. Binnen maximaal twee weken na de verwerking van je retourzending, wordt het retourbedrag teruggestort via de door jou eerder gekozen betaalmethode. Vergeet tijdens het invullen van de retourzending niet je bankrekeningnummer waarvan je eerder de bestelling had betaald te vermelden. Deze wordt bij ons automatisch geverifieerd.
Terugbetaling
Als je gebruik maakt van je herroepingsrecht, doe je dit automatisch wanneer je de mogelijkheid hiertoe aangeeft via de eerder genoemde aanmeldingsprocedure van je retourzending. Een schriftelijke bevestiging hiervan is niet nodig. Wij betalen je het bedrag dat je ons betaalde voor het betreffende artikel (inclusief eventuele verzendkosten) onverwijld en in ieder geval niet later dan veertien dagen aan je terug. Let wel, mits we het betreffende artikel dan ook daadwerkelijk retour hebben ontvangen of je kunt aantonen dat het artikel retour is gezonden. Wanneer je voor een andere verzendmethode dan de goedkoopste door Belton Company gehanteerde standaardlevering hebt gekozen, dan zal Belton Company de eventuele meerkosten daarvan bij ontbinding niet aan je terugbetalen. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je het artikel hebt gekocht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen we jou voor deze terugbetaling geen kosten in rekening brengen.
Passen van artikelen
Tijdens de 14 dagen bedenktijd mag je een artikel gebruiken voor zover dat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het artikel vast te stellen zodat je dat ook in een winkel zou kunnen doen. Je mag het artikel dus bijvoorbeeld wél passen, maar niet buiten dragen.
Wanneer je een artikel terugstuurt dat door jouw toedoen is beschadigd, de labels zijn verwijderd, een artikel incompleet is of een product andere gebruikssporen bevat waaruit blijkt dat je het artikel verdergaand hebt gebruikt dan zoals hiervoor omschreven, dan ben je aansprakelijk voor de door jou veroorzaakte waardevermindering van het artikel. Belton Company zal deze waardevermindering aftrekken van het aan jou te restitueren bedrag.
Ondeugdelijke artikelen
Naast je herroepingsrecht, heb je op grond van de wet recht op een deugdelijk artikel, of zoals de wet dat noemt ‘een product dat aan de overeenkomst beantwoordt’. Als dat onverhoopt niet het geval is dan kun je – afhankelijk van de omstandigheden – het artikel bijvoorbeeld ruilen of je geld terugkrijgen. Als je een klacht hebt over een artikel dat je online hebt gekocht, neem dan contact op met onze klantenservice. Stuur zo veel mogelijk gegevens mee, waaronder bij voorkeur specifieke bestelnummers. Als je een artikel hebt geretourneerd dat ondeugdelijk is, vergoeden we ook de retourkosten die je hebt moeten maken.